Válassza az Oldal lehetőséget

Érdekességek a marketing világából

Érdekességek a marketing világából

A marketing olyan, mint egy színes kaleidoszkóp: mindig változik és minden nap új és izgalmas formákat és színeket mutat és gyakran merülnek fel izgalmas és meglepő esetek, melyeket Dajka Gábor marketingszakértő most megoszt velünk. Lássuk, milyen érdekességeket gyűjtött össze!

1.) A fogyasztók figyelmét körülbelül nyolc másodpercig lehet megfogni. Ez a megdöbbentő adat a Time magazin felméréséből származik. A kutatást 2015-ben végezték el. Valószínűleg azóta ez a szám csökkent. Ez sokkal rövidebb, mint amit elsőre gondolnánk. Ebből pedig az következik, hogy nekünk, marketingszakembereknek nagyon kevés idő áll rendelkezésünkre ahhoz, hogy felkeltsük és megtartsuk a fogyasztók figyelmét.

2.) A Google és a Facebook többet keresnek, mint a hagyományos médiaterjesztők, összesen. 2021-ben az Inc. magazin szerint a Google és a Facebook, több mint 117 milliárd dolláros bevétellel büszkélkedhet, ami több, mint a világ összes újságjának, TV-, és rádióadójának a bevétele.
A Google és a Facebook olyan fejlett célzó és mérőeszközöket fejlesztenek, amelyek lehetővé teszik a hirdetők számára, hogy pontosan meghatározzák, kiket és hogyan szeretnének elérni.

A hirdetési bevételek koncentrációja számos problémát vet fel a médiapiac jövőjével kapcsolatban, köztük etikai, és erkölcsi kérdéseket is.

3.) Az első Coca-Cola hirdetés nem tartalmazott képeket. A reklámuk 1886-ban az Atlanta Journalban jelent meg, és csak szöveges volt. Azt írták ki, hogy a Coca-Cola délelőtt és délután is finom.

A jó marketing nem feltétlenül igényel látványos grafikát vagy komplex üzeneteket. Néha a legegyszerűbb hirdetések a legemlékezetesebbek és a leghatékonyabbak.

4.) A soap opera kifejezés rádiós szappanoperákból származnak. Az 1920-as és 1930-as években a Procter & Gamble cég támogatta a rádióban sugárzott drámai sorozatokat, amelyeket gyakran a szappanreklámok szakítottak meg. Ezek a műsorok azért kapták a szappanopera nevet, mert a szappanokat gyártó cégek finanszírozták őket.

A szappanoperák a fogyasztók érzelmeire hatottak, hogy a termékeik iránti hűséget növeljék. A fikció és a valóság határainak elmosódása lehetővé tette a termékek diszkrét, de hatékony promócióját.

5.) A Spam szó eredete: A Spam kifejezés, amelyet nem kívánt e-mail üzenetekre használunk, eredetileg egy húskonzerv neve volt. A Monty Python brit humorista csapat egyik jelenetében az emberek egy étteremben panaszkodnak, hogy minden ételükben van Spam. Ez olyan népszerű jelenet lett, hogy az internet használók elkezdték használni a spam kifejezést az általános, zavaró, és gyakran kéretlen információáradatra utalva.

ÉRDEKES TERMÉKEK REKLÁMJA

A legfurább termékek, amelyeket valaha reklámoztak, sokszor olyanok, amelyek valószínűleg soha nem jutottak volna az eszünkbe. Íme néhány ilyen példa:

  • 1.) Eau de Burger King (Burger King parfüm): A gyorséttermi lánc 2008-ban Japánban dobott piacra egy parfümöt, amelynek a Whopper hamburgere emlékeztető illata volt. A termék csak egy napig volt kapható, és egy Whopper hamburgerrel együtt adták.
  • 2.) Az Ikea 2018-ban egy olyan reklámot helyezett el egy svéd magazinban, amelyben a terhes nőket arra bátorították, hogy pisiljék le a hirdetést. Ha a nő várandós, a promóció egy kuponkódra változott, amely kedvezményt adott egy babaágyból.
  • 3.) A Pet Rock egy rendkívül egyszerű, mégis kreatívan reklámozott termék volt. Ez egy kő, amit háziállatként lehet tartani. Gary Dahl, a termék atyja, 1975-ben indította el a Pet Rockot, és a kezdetektől fogva vicces és humoros hirdetésekkel népszerűsítette. Dahl több milliót adott el.

https://www.youtube.com/shorts/XWVLqeN1KOM

Ezek a példák jól illusztrálják a marketing izgalmas, kreatív világát. Ha szereted a változatosságot, és végtelenül kreatív vagy, akkor lehet, hogy ez a szakma neked való. Lapozz át pár marketing és üzleti könyvet, hogy könnyebb legyen meghoznod a döntést.